- tensioattivu cationicu
- Amine Primaria
- Amines Secundarie
- Amminu Terziariu
- Ossidu Amminu
- Amine Etere
- Polyamine
- Funzione Amine & Amide
- Catalizatore di poliuretane
- Betaines
- Clorur di Acidi Grassi
Shandong Kerui Chemicals Co., Ltd.
TEL: + 86-531-8318 0881
FAX: + 86-531-8235 0881
E-mail: export@keruichemical.com
Aghjuntu: 1711 #, Edificiu 6, Lingyu, Guihe Jinjie, Luneng Lingxiu City, Distrettu di Shizhong, Jinan City, Cina
Nove funzioni di tensioattivi cationici
Publicatu: 20-12-11
1. Effettu bagnante
Quandu u solidu hè in cuntattu cù u liquidu, l'interfaccia uriginale solidu / gasu è liquidu / gasu spariscenu è si forma una nova interfaccia solidu / liquidu. Stu prucessu hè chjamatu bagnante. Per esempiu, a fibra tessile hè un materiale poroso cun una superficie enorme. Quandu a suluzione si sparghje longu à a fibra, entrerà in u spaziu trà e fibre è caccia l'aria, trasfurmendu l'interfaccia originale aria / fibra in un'interfaccia liquida / fibra. Hè un tipicu prucessu di bagnatura; mentre a soluzione entrerà in a fibra in u stessu tempu, stu prucessu hè chjamatu penetrazione. I tensioattivi chì aiutanu a bagnatura è a penetrazione sò chjamati agenti bagnanti è penetranti.
2. Emulsificazione
L'emulsificazione si riferisce à dui liquidi immiscibili (cum'è l'oliu è l'acqua), unu di i quali hè furmatu sparendu uniformemente particelle assai chjuche (dimensione di particella 10-8 ~ 10-5m) in l'altru liquidu U rolu di l'emulsione. E goccioline d'oliu sparse in acqua sò chjamate emulsioni oliu-in-acqua (O / W), è e goccioline d'acqua sparse in olii sò chjamate emulsioni acqua-in-oliu (W / O). I tensioattivi chì ponu aiutà l'emulsificazione sò chjamati emulsificanti. I tensioattivi aduprati cum'è emulsificanti anu duie funzioni: stabilizazione è prutezzione.
(1) Stabilizazione
L'emulsificante hà l'effettu di riduce a tensione interfaciale trà i dui liquidi per stabilizà u sistema mischju. Questu hè chì quandu l'oliu (o l'acqua) hè spargugliatu in parechje particule minuscule in acqua (o oliu), a zona di cuntattu trà di elle hè ingrandata, risultendu in un aumentu di u putenziale energeticu di u sistema è un statu instabile. Quandu un emulsificante hè aghjuntu, u gruppu lipofilicu di a molecula emulsificante hè adsorbitu nantu à a superficia di e particelle di goccia d'oliu mentre u gruppu idrofilu si estende in l'acqua, è hè allinatu nantu à a superficia di a goccia d'oliu per formà un film moleculare idrofilicu, chì riduce a tensione interfacciale oliu / acqua, Chì riduce u livellu di energia di u sistema è riduce l'attrazione trà e gocce d'oliu, impedendu chì e gocce d'oliu si accumulinu è si dividinu in dui strati.
(2) Prutezzione
U filmu moleculare orientatu furmatu da u surfactant nantu à a superficia di e gocce d'oliu hè un forte film protettivu chì pò impedisce chì e gocce d'oliu si scontranu è si riuniscenu. S'ellu hè un film moleculare orientatu furmatu da un tensioattivu ionicu, e goccioline d'oliu seranu ancu caricate cù u listessu tipu di carica, ciò chì aumenterà a repulsione reciproca è impedirà chì e goccioline d'oliu si riuniscanu durante e frequenti collisioni.
3.effettu di decontaminazione lavatu
A causa di l'effettu di emulsificazione di u tensioattivu, e particelle di grassu è di sporcizia staccate da a superficia solida ponu esse stabile emulsificate è disperse in a soluzione acquosa, è ùn seranu più depositate nantu à a superficia pulita per furmà una nova contaminazione.
U prucessu di rimozione di l'oliu liquidu da a superficia hè descrittu sottu per illustrà u rolu di i tensioattivi. E macchie d'oliu liquidu si sparghjenu in origine nantu à a superficie solida. Quandu si aghjunghjenu tensioattivi, per via di a so bassa tensione superficiale, a suluzione acquosa tensioactiva si diffonde rapidamente nantu à a superficia solida è bagna i solidi, è rimpiazza gradualmente e macchie d'oliu. E macchie d'oliu si sparghjenu nantu à a superficia solida à pocu à pocu si arricchiscenu in gocce d'oliu (l'angulu di cuntattu aumenta gradualmente, cambiendu da bagnamentu à non bagnante).
Dispersione 4.suspension
U prucessu di dispersione di solidi insolubili in una soluzione cù particelle assai chjuche per formà una sospensione hè chjamatu dispersione. U surfactant chì prumove a dispersione di solidi è forma una sospensione stabile hè chjamatu dispersant. In fattu, quandu l'oliu semi-solidu hè emulsificatu è dispersu in una soluzione, hè difficiule di distingue se un certu prucessu hè emulsificazione o dispersione, è l'emulsificante è u dispersante sò generalmente a stessa sostanza, allora mette i dui inseme in usu attuale. Agente emulsionante è dispersante.
U principiu di azzione di i dispersanti hè in fondu uguale à quellu di l'emulsificanti. A differenza hè chì e particelle solide sparse sò generalmente menu stabili di e gocce emulsionate.
5.effettu spumante
U statu di u gasu spargugliatu in liquidu hè chjamatu bolla. Se un certu liquidu hè faciule da furmà un filmu è ùn hè micca faciule da rompe, u liquidu pruducerà parechje bolle quandu hè agitatu. Dopu a generazione di a sciuma, a superficia di u gasu / liquidu in u sistema hè assai aumentata, rendendu u sistema instabile, cusì a schiuma hè faciule da scoppià. Quandu u tensioattivu hè aghjuntu à a soluzione, e molecule tensioattive sò adsorbite nantu à l'interfaccia gas / liquidu, chì riduce micca solu a tensione superficiale trà e fasi gas / liquidu, ma forma ancu un film monomoleculare cun una certa forza meccanica per fà a schiuma difficiule à sbuccà.
E soluzioni acquose di tensioattivi anu diversi gradi di effettu di schiumatura. Generalmente, i tensioattivi anionici anu proprietà di schiuma più forti, mentre i tensioattivi non ionici anu proprietà di schiumatura più deboli, soprattuttu quandu aduprati sopra à u puntu di nuvola.
Perchè a superficia di schiuma hà un forte effettu di adsorbimentu nantu à a terra, a durabilità di u lavatu hè migliorata, è pò ancu impedisce a sporcizia di riposiziunà nantu à a superficia di l'ughjettu. Dunque, a ghjente pensa sempre chì i detergenti cun boni pruprietà spumanti anu una forte capacità di decontaminazione. Dunque, assai detergenti liquidi riduceranu a pressione di a pompa à getto è ùn sò micca favurevuli à u risciacquu. Dunque, i tippi non-ionici à poca schiuma devenu esse aduprati in questu casu. Surfactant.
6.solubilizazione
A solubilizazione si riferisce à l'effettu di i tensioattivi per aumentà a solubilità di e sostanze pocu solubili o insolubili in acqua. Per esempiu, a solubilità di u benzene in acqua hè 0,09% (frazzione di volume). Se si aghjunghjenu tensioattivi (cum'è oleate di sodiu), a solubilità di u benzene Pò esse aumentata à 10%.
L'effettu di solubilizazione hè inseparabile da e micelle furmate da tensioattivi in acqua. Micelle sò micelle furmate da e catene d'idrocarburi in e molecule tensioattivi chì si avvicinanu più inseme in a soluzione acquosa per via di l'interazione idrofoba. L'internu di a micella hè in realtà un idrocarburu liquidu, dunque i soluti organici non polari cume u benzene è l'oliu minerale chì sò insolubili in l'acqua sò più faciuli da scioglie in a micella. A solubilizazione hè u prucessu di e micelle chì sciuglianu e sostanze lipofile. Hè un effettu particulare di i tensioattivi. Dunque, solu quandu a concentrazione di tensioattivu in a soluzione hè sopra a concentrazione critica di micelle, ci sò più micelle grandi in a soluzione. A solubilizazione si faci solu quandu u tempu, è più grande hè u vulume di micelle, più grande hè a capacità di solubilizazione.
A solubilizazione hè diversa da l'emulsificazione. L'emulsificazione hè un sistema multi-fase discontinuu è instabile ottenutu sparghjendu una fase liquida in acqua (o un'altra fase liquida), mentre a solubilizazione risulta chì a soluzione solubilizzata è a sostanza solubilizzata sò in u listessu sistema omogeneu è stabile monofase in un fasa. Calchì volta u stessu surfactant hà tramindui effetti di emulsificazione è di solubilizazione, ma solu quandu a so cuncintrazione hè sopra a concentrazione critica di micelle pò avè effetti di solubilizazione.
7.dulce è liscia
Quandu e molecule tensioattive sò allineate nantu à a superficie di u tessutu, u coefficiente di attritu staticu relativu di u tessutu pò esse riduttu. Cum'è l'alchil lineare poliol polietilenetere etere, alchil lineare acidu polietilenetere etereu è altri tensioattivi non ionici è una varietà di tensioattivi cationici anu l'effettu di riduce u coefficiente di attritu staticu di u tessutu, dunque pò esse adupratu Usatu cum'è ammorbiditore di tessuti. I tensioattivi cù gruppi alchilici ramificati o aromatici ùn ponu micca formà un arrangiatu direzionale pulitu nantu à a superficia di u tessutu, dunque ùn sò micca adatti per aduprà cum'è ammorbidente.
8. Effettu antistaticu
Certi tensioattivi anionici è tensioattivi cationici sali di ammonio quaternariu sò facili da assorbe l'acqua è formanu un stratu di soluzione cunduttiva nantu à a superficia di u tessutu, cusì anu effetti antistaticu è sò aduprati cum'è agenti antistaticu per i tessuti di fibre chimiche. effettu bactericida
I battericidi ammoniali quaternarii anu e pruprietà di i cumposti ionici. Sò facilmente solubili in acqua ma micca in solventi non polari, è anu proprietà chimiche stabili. U meccanisimu di azzione di stu tipu di bactericidi hè principalmente per mezu di a forza elettrostatica, a forza di cunnessione di l'idrogenu è u ligame idrofobicu trà e molecule surfattanti è e molecule di proteine, ecc., Per adsorbisce i batteri carichi negativamente è pruvucalli à riunisce nantu à u muru cellulare, causendu lisi è produzzione . L'effettu ostruttivu di a stanza face chì a crescita di i batteri sia inibita è a morte. In listessu tempu, u so gruppu alchilu idrofobicu pò ancu interagisce cù u gruppu idrofilu di batteri per cambià a permeabilità di a membrana, è poi sottumessu à lisi, distrugge a struttura cellulare, è causanu a dissoluzione cellulare è a morte. Stu tipu di fungicidi hà una alta efficienza, poca tossicità, senza accumulazione, tossicità moderata per i pesci, ùn hè micca facilmente affettata da cambiamenti di pH, hè cunveniente da aduprà, hà un forte effettu di sbucciatura nantu à u stratu di mucus, è hà proprietà chimiche stabile, dispersione è inibizione di corrosione Bona funzione è altre caratteristiche.
Dapoi a scuperta di l'effettu bactericida di i tensioattivi cationici in u 1935, sò stati sviluppati finu à avà prudutti di battericidi di sale di ammoniu quaternariu da 4 à 6 generazioni. A prima generazione hè u clorur di alchil dimetil benzil ammoniu, clorur di cetil trimetil ammoniu, ecc .; a seconda generazione hè a derivata di prima generazione, chì si realizeghja annantu à l'anellu di benzene o azotu quaternariu di u sale d'ammonium quaternariu Ottenutu per reazione di sustituzione: u pruduttu di terza generazione hè u clorur di dialchil dimetil ammoniu, cum'è u clorur di didecil dimetil ammoniu, ecc .; a quarta generazione hè un pruduttu cumpostu di a prima è a terza generazione; Sostituitu cum'è sali ammoniu doppi quaternari cume: etilene bis (bromuro di dodecil dimetile ammoniu), appartenenu à tensioattivi di tippu gemini o dimeri.
U bactericidiu ammoniu quaternariu hà micca solu un effettu bactericida, ma hà ancu un forte effettu di sbucciatura nantu à u slime. Pò tumbà i batteri riduttori di sulfati chì crescenu sottu à u slime. Hà ancu un effettu inibitore di corrosione è sinergisticu quandu hè adupratu cù altri agenti. Quelli cumuni sò 1227 (cloruru di dodecil dimetil benzil ammoniu), 1231 (cloruro di dodecil trimetil ammonium), bromuro di dodecil dimetil benzil ammonium, 1427 (quattordici cloruro di alchil dimetil benzil ammonium), bromuro di dodecil dimetil ammonium, cloruro di tetradecil dimetile ecc.
- Inglese
- Francese
- Tedescu
- Portughese
- Spagnolu
- Russu
- Ghjappunese
- Coreanu
- Arabu
- Irlandese
- Grecu
- Turcu
- Talianu
- Danese
- Rumenu
- Indonesianu
- Ceccu
- Afrikaans
- Svedese
- Pulaccu
- Vascu
- Catalanu
- Esperantu
- Hindi
- Lao
- Albanese
- Amaricu
- Armenu
- Azerianu
- Bielorussu
- Bengali
- Bosniacu
- Bulgaru
- Cebuanu
- Chichewa
- Corsu
- Cruatu
- Ulandesa
- Estone
- Filippinu
- Finlandese
- Frisgianu
- Galizianu
- Georgianu
- Gujarati
- Haitianu
- Hausa
- Hawaiianu
- Ebraicu
- Hmong
- Ungherese
- Islandesu
- Igbo
- Giavanese
- Kannada
- Kazakh
- Khmer
- Curdu
- Kyrgyz
- Latinu
- Lettone
- Littuanianu
- Luxembou ..
- Macedone
- Malgache
- Malese
- Malayalam
- Maltese
- Maori
- Marathi
- Mongolianu
- Birmanu
- Nepalese
- Novegese
- Pashto
- Persianu
- Punjabi
- Serbianu
- Sesotho
- Sinhala
- Sluvaccu
- Sluvenu
- Somalianu
- Samoan
- Gaelicu scuzzese
- Shona
- Sindhi
- Sundanese
- Swahili
- Tadjicu
- Tamil
- Telugu
- Thai
- Ucrainu
- Urdu
- Ouzbek
- Vietnamiana
- Gallese
- Xhosa
- Yiddish
- Yoruba
- Zulu