- tensioattivu cationicu
- Amine Primaria
- Amines Secundarie
- Amminu Terziariu
- Ossidu Amminu
- Amine Etere
- Polyamine
- Funzione Amine & Amide
- Catalizatore di poliuretane
- Betaines
- Clorur di Acidi Grassi
Shandong Kerui Chemicals Co., Ltd.
TEL: + 86-531-8318 0881
FAX: + 86-531-8235 0881
E-mail: export@keruichemical.com
Aghjuntu: 1711 #, Edificiu 6, Lingyu, Guihe Jinjie, Luneng Lingxiu City, Distrettu di Shizhong, Jinan City, Cina
Applicazione di tensioattivi in l'industria chimica quotidiana
Publicatu: 20-12-11
Riassuntu: Discute e funzioni di i tensioattivi, cume bagnatura, dispersione, emulsificazione, solubilizzazione, schiumatura, spumante, lavatu è decontaminazione, ecc., Introdendu a classificazione di tensioattivi, è introducendu parechji Agenti di superficie cumunemente usati. È u rolu in cusmetichi, detergenti, medicina, alimentariu. A tendenza di sviluppu di i tensioattivi hè descritta.
1. Classificazione di tensioattivi
Ci hè parechje manere di classificà i tensioattivi, chì sò classificati secondu a fonte di tensioattivi. I tensioattivi sò generalmente divisi in trè categorie: tensioattivi sintetici, tensioattivi naturali è tensioattivi biologici.
I tensioattivi ponu esse divisi in quattru categorie: anioniche, cationiche, zwitterioniche è nonioniche secondu u tippu di ioni generati da u gruppu idrofilu. I tensioattivi aduprati cumunemente, chì a basa idrofobica hè un gruppu idrocarbonu, ponu ancu cuntene elementi cum'è ossigenu, azotu, zolfu, cloru, bromu è iodiu in a molecula, è sò chjamati tensioattivi idrocarburi o tensioattivi ordinari. I tensioattivi chì cuntenenu fluoru, siliziu, fosforu è boru sò chjamati surfactanti speciali. L'introduzione di fluoru, siliziu, fosforu, boru è altri elementi dà à i surfactanti prestazioni più uniche è eccellenti. I tensioattivi contenenti fluoru sò una di e varietà più impurtante di tensioattivi speciali.
2. U rollu principale di i tensioattivi
(1) Emulsificazione: A causa di l'alta tensione superficiale di l'oliu in l'acqua, quandu l'oliu hè gocciolatu in l'acqua, agita vigorosamente, l'oliu hè schiacciatu in perline fini è mischiatu in un'emulsione, ma l'agitazione si ferma è torna strati. Se aghjunghjite un tensioattivu è agite vigorosamente, ùn serà micca faciule di separassi per un bellu pezzu dopu à piantà, chì hè l'emulsificazione. U mutivu hè chì l'idrofobicità di l'oliu hè circundata da u gruppu idrofilu di l'agente attivu, furmendu un'attrazione direzionale, riducendu u travagliu necessariu per a dispersione di l'oliu in acqua, è rendendu l'oliu ben emulsificatu. À
(2) Effettu bagnante: Ci hè spessu un stratu di cera, grassu o materiale squamosu attaccatu à a superficia di a parte, chì hè idrofoba. A causa di l'inquinamentu di queste sostanze, a superficie di e parti ùn hè micca faciule da esse bagnata da l'acqua. Quandu i tensioattivi sò aghjunti à a soluzione acquosa, e goccioline d'acqua nantu à e parti sò facilmente sparse, ciò chì riduce assai a tensione superficiale di e parti è ottiene u scopu di bagnà. À
(3) Solubilizazione: e sostanze oleose ponu esse "sciolte" dopu l'aggiunta di tensioattivi, ma sta dissoluzione pò accade solu quandu a concentrazione di u tensioattivu ghjunghje à a concentrazione critica di u colloidu. A solubilità hè basata annantu à l'ughjettu di solubilizazione è Dipende da a natura. In termini di solubilizazione, a longa catena idrocarbonica di u gene idrofobicu hè più forte di a catena idrocarbonica corta, a catena idrocarbonica saturata hè più forte di a catena idrocarbonica insaturata, è l'effettu di solubilizazione di i tensioattivi non ionici hè generalmente più significativu. À
(4) Effettu di dispersione: e particelle solide cume a polvere è e particelle di terra sò relativamente facili da aggregà inseme, è sò facili à stallassi in acqua. E molecule di tensioattivi ponu dividere l'aggregati solidi di particelle in particelle fini, chì sò dispersi è suspesi in a soluzione. Ghjucate un rolu in a prumuzione di a dispersione uniforme di particelle solide. (5) Effettu di schiuma: A furmazione di schiuma hè principalmente l'adsorbimentu direzionale di l'agente attivu, chì hè causatu da a diminuzione di a tensione superficiale trà e fasi gasu è liquidu. Generalmente, l'agenti attivi à pocu pesu moleculare sò facili à schiumà, l'agenti attivi à moltu pesu moleculare anu menu schiuma, u giallu à l'acidu miristicu hà e più alte proprietà schiumose, è u stearatu di sodiu hà e peghju proprietà schiumose. L'agenti attivi anionici anu megliu proprietà di schiumatura è stabilità di schiuma chè quelli non ionici. Per esempiu, l'alkylbenzene sulfonate di sodiu hà forti pruprietà di schiuma. Stabilizatori di schiuma aduprati cumunemente includenu amidi di alcolu grassu, carbossimetil cellulosa, ecc., È l'inibitori di schiuma includenu acidi grassi, esteri di acidi grassi, polieteri, ecc. È altri tensioattivi non ionici.
3 Applicazione di Surfactant
L'applicazione di tensioattivi pò esse divisa in applicazioni civili è industriali. Sicondu i dati, dui terzi di i tensioattivi civili sò aduprati in i prudutti di prutezzione persunale; i detergenti sintetichi sò unu di i più grandi mercati di cunsumatori per tensioattivi. I prudutti includenu pulveru di lavà, detergenti liquidi, detergenti per lavà i piatti è vari prudutti per a casa. Prudutti di pulizia è prudutti di prutezzione persunale cume: shampoo, condizionatore, crema per capelli, gel per capelli, lozione, toner, detergente per u visu, ecc. I tensioattivi industriali sò a somma di tensioattivi usati in vari campi industriali al di là di i tensioattivi civili. I so campi d'applicazione includenu industria tessile, industria metallica, vernice, vernice, industria pigmentaria, industria di resine plastiche, industria alimentaria, industria cartaria, industria di a pelle, esplorazione di u petroliu, industria di i materiali di custruzzioni, industria mineraria, industria energetica, ecc. Parechji aspetti sò descritti sottu .
3.1.1 Surfactant in i cosmetichi
I tensioattivi sò ampiamente aduprati in vari cusmetichi cume emulsificanti, penetranti, detergenti, addolcitori, agenti bagnanti, battericidi, dispersanti, solubilizanti, agenti antistatiche, tinture per capelli, ecc. facilmente cumpatibili cù l'altri cumpunenti. Generalmente, sò esteri di acidi grassi è polieteri.
3.1.2 I requisiti di i cosmetichi per i tensioattivi
A cumpusizioni di i formulazioni cusmetichi hè diversa è cumplessa. Oltre à l'oliu è à e materie prime d'acqua, ci sò ancu vari tensioattivi funzionali, conservanti, sapori è pigmenti, ecc., Chì appartenenu à un sistema di dispersione multifase. Cù di più in più formulazioni cusmetiche è esigenze funziunali, a varietà di tensioattivi aduprati in cusmetichi cresce ancu. I tensioattivi aduprati in cusmetichi ùn devenu micca irritazione di a pelle, nè effetti collaterali tossichi, è ancu soddisfà i requisiti di incolore, senza odori sgradevuli è alta stabilità.
3.2 Applicazione di tensioattivi in detergenti
I tensioattivi anu funzioni efficienti di pulizia è di disinfettazione, è sò diventati longu a parte più impurtante di i prudutti di pulizia. U surfattante hè u cumpunente principale di u detergente. Interagisce cù a terra è trà a terra è a superficia solida (cume bagnà, permeabilità, emulsificante, solubilizante, dispersa, spumante, ecc.) È apprufittendu di l'agitazione Meccanica ottiene l'effettu di lavu. U più adupratu è u più adupratu sò i tensioattivi anionici è nonionici. I tensioattivi cationici è anfoterici sò aduprati solu in a pruduzzione di certi tippi è funzioni speciali di detergenti. E varietà principali sò LAS (riferendu à alchilbenzene sulfonatu), AES (alcolu grassu polioxietilen etere sulfato), MES (acido alfa-sulfonico sale acido grasso), AOS (α-alchenil sulfonato), Alchil polioxietilen etere, alchilfenol polossietilen etere, grasso diethanolamine àcitu, tipu aminòcidu, tipu betaine, etc.
3.3 Applicazione di tensioattivi in l'industria alimentare
3.3.1 Emulsificanti è addensanti alimentari U rolu più impurtante di i tensioattivi in l'industria alimentare hè di agisce cum'è emulsificanti è addensanti. I fosfolipidi sò l'emulsificanti è i stabilizatori più comunemente usati. Oltre à i fosfolipidi, emulsificanti cumunemente usati sò gliceridi di acidi grassi S, principalmente monogliceridi T, esteri di acidi grassi saccarosi, esteri di acidi grassi sorbitani, esteri di acidi grassi propilenglicole, fosfolipidi di soia, gomma arabica, acidu alginicu, caseinatu di sodiu, Gelatina è u tuorgu etc. L'addensanti sò divisi in duie categurie: naturali è sintetizzati chimicamente. L'addensanti naturali includenu amidu, gomma arabica, gomma guar, carragenina, pectina, agar è acidu alginicu fattu da piante è alghe. Ci hè ancu gelatina, caseina è caseinate di sodiu fatti da animali è piante chì cuntenenu proteine. È a gomma di xantanu fatta da microorganismi. L'addensanti sintetici più aduprati sò sodiu carboximetil cellulosa: @ :, alginate di propilenglicole, acidu glicolicu di cellulosa è poliacrilatu di sodiu, amidone glicolatu di sodiu, fosfatu di amidu di sodiu, metil cellulosa è acidu poliacrilicu Sodiu ecc.
3.3.2 Conservanti alimentari L'esteri di Ramnose anu certe proprietà antibatteriche, antivirali è anti-micoplasma. L'esteri di saccarosu anu ancu un effettu inhibitoriu più grande nantu à i microorganisimi, in particulare e batteri Gram-pusitivi chì formanu spore.
3.3.3 Disperdenti alimentari, agenti spumanti, ecc. Oltre à esse aduprati cum'è emulsificanti è addensanti in a produzzione di alimenti, i tensioattivi ponu ancu esse aduprati cum'è dispersanti, agenti bagnanti, agenti spumanti, defoamers, agenti di cuntrollu di cristallizazione, Sterilizà è prolungà u periodu di conservazione di l'alimentu . Per esempiu, aghjunghjendu 0,2-0,3% di fosfolipidi di soia quandu si granula in latte in polvere sanu pò migliurà a so idrofiliticità è a so dispersibilità, è pò esse scioltu rapidamente senza agglomerazione durante a preparazione. Quandu si fabricanu torte è ghjacciu, aghjunghjendu àcitu grassu glicerinu è grassu saccarosu pò avè un effettu spumante, chì favurizeghja a produzzione di un gran numeru di bolle. In a produzzione di latte condensatu è prudutti di soia, aghjunghjendu àcitu grassu glicerinu hà un effettu spumante.
3.3.4 Applicazione in l'estrazione è a separazione di pigmenti, cumpunenti di fragranza, cumpunenti biologicamente attivi è prudutti fermentati
In l'ultimi anni, i tensioattivi sò stati ampiamente usati in l'estrazione è a separazione di ingredienti naturali in l'alimentu cum'è pigmenti, ingredienti di sapori, ingredienti biologicamente attivi è prudutti fermentati.
3.4 Applicazione di tensioattivi in u campu di a medicina
I tensioattivi anu e funzioni di bagnà, emulsificà, solubilizà, ecc., Dunque sò ampiamente usati cum'è eccipienti farmaceutici, in particulare in a tecnulugia farmaceutica di microemulsione sviluppata in l'ultimi anni. In sintesi di droghe, i tensioattivi ponu esse aduprati cum'è catalizatori di trasferimentu di fase, chì ponu cambià u gradu di solvatazione di l'ioni, aumentendu cusì a reattività di l'ioni, fendu chì a reazione prucessi in un sistema eterogeneu, è migliurendu assai l'efficienza di a reazione. I tensioattivi sò spessu usati cum'è solubilizanti è sensibilizatori in analisi, in particulare in spettroscopia farmaceutica di fluorescenza. In termini di disinfettazione di a pelle, disinfettazione di ferite o di mucose, disinfettazione di strumenti è disinfettazione ambientale prima di a chirurgia in l'industria farmaceutica, i tensioattivi ponu interagisce fortemente cù e proteine biofilm batteriche per denaturà o perde a so funzione, è sò aduprati cum'è bactericidi è disinfettanti chì sò largamente usati.
4. A tendenza di sviluppu di i tensioattivi
A direzzione di sviluppu di i tensioattivi si manifesterà in i seguenti aspetti:
4.1 Ritornu à a natura;
4.2 Rimpiazzà i chimichi dannosi;
4.3 Lavà è aduprà à temperatura ambienti;
4.4 Aduprà in acqua dura senza additivi;
4.5 Prutezzione di l'ambiente chì pò trattà efficacemente i rifiuti di liquidi, acque usate, polvere, ecc. Tensioattivi;
4.6 Tensioattivi chì ponu migliurà in modu efficace l'usu di minerali, carburanti è pruduzzione;
4.7 Tensioattivi multifunziunali;
4.8 Tensioattivi preparati da rifiuti industriali o urbani basati nantu à a bioingenieria;
4.9 Riutilizza u tensioattivu ad alta efficienza cun effettu sinergicu pruduttu da a tecnulugia di formulazione.
- Inglese
- Francese
- Tedescu
- Portughese
- Spagnolu
- Russu
- Ghjappunese
- Coreanu
- Arabu
- Irlandese
- Grecu
- Turcu
- Talianu
- Danese
- Rumenu
- Indonesianu
- Ceccu
- Afrikaans
- Svedese
- Pulaccu
- Vascu
- Catalanu
- Esperantu
- Hindi
- Lao
- Albanese
- Amaricu
- Armenu
- Azerianu
- Bielorussu
- Bengali
- Bosniacu
- Bulgaru
- Cebuanu
- Chichewa
- Corsu
- Cruatu
- Ulandesa
- Estone
- Filippinu
- Finlandese
- Frisgianu
- Galizianu
- Georgianu
- Gujarati
- Haitianu
- Hausa
- Hawaiianu
- Ebraicu
- Hmong
- Ungherese
- Islandesu
- Igbo
- Giavanese
- Kannada
- Kazakh
- Khmer
- Curdu
- Kyrgyz
- Latinu
- Lettone
- Littuanianu
- Luxembou ..
- Macedone
- Malgache
- Malese
- Malayalam
- Maltese
- Maori
- Marathi
- Mongolianu
- Birmanu
- Nepalese
- Novegese
- Pashto
- Persianu
- Punjabi
- Serbianu
- Sesotho
- Sinhala
- Sluvaccu
- Sluvenu
- Somalianu
- Samoan
- Gaelicu scuzzese
- Shona
- Sindhi
- Sundanese
- Swahili
- Tadjicu
- Tamil
- Telugu
- Thai
- Ucrainu
- Urdu
- Ouzbek
- Vietnamiana
- Gallese
- Xhosa
- Yiddish
- Yoruba
- Zulu